Pes má pozitivní vliv u žáků především:
Jako motivační nástroj při učení – pouhá přítomnost psa je motivací pro učení, pro získávání nových informací. Pes odbourává stud, dodává odvahu, zvyšuje sebevědomí a zlepšuje soustředěnost.
Jako emocionální podpora – kontakt se psem (dotyk, česání, drbání, hra) přináší emočně libé zážitky, podporuje sebevědomí a sebedůvěru, dodává pocit jistoty, náklonnosti, důvěry (možnost se svěřit), přináší zpětnou pozitivní vazbu, pocit úspěchu, ale učí i respektování určitých pravidel, žáci se díky psům učí starat o druhé, spolupráci, kooperaci, citlivosti, soucitu, ohleduplnosti a zodpovědnosti.
Při pohybové aktivitě – procvičování jemné a hrubé motoriky – hlazení, podávání a schovávání pamlsků, manipulace s vodítkem, česání, házení aportu, sundavání a nandavání vesty, obojku, procházka, přeskakování, podlézání, atd. – podporuje pohyb celého těla.
Po rozumové stránce – slouží k rozvoji slovní zásoby – je motivací k rozhovoru – o psech, o domácích domácích mazlíčcích, ale i jiných témat (pes naslouchá a žáci mohou mluvit), přispívá ke správné výslovnosti a rychlosti řeči při zadávání povelů, podporuje paměť (opakování jmen psů, písně a básně se psy, opakování informací, které se dozvěděly atd.), zlepšuje orientaci v prostoru, pravolevou orientaci.
Co s námi žáci mohou zažít?
Vzdělávací program plný zábavy a potěšení. Žáci se dozví, jak se správně staráme doma o pejska (případně jiná zvířata), dostanou poučení jak se chovat v přítomnosti cizího psa. Také si pejska mohou pohladit, podrbat, pomazlit, učesat mu srst, nandat a sundat vestu a obojek, zkusit s ním chůzi na vodítku a u nohy, krmit ho pamlskami, zahrát si hry, zadat mu povely a dokonce si vyzkoušet i polohování.
Na videích – canisterapeuti
Martin Luňák předseda Therapy Dog z.s.
MUDr. Hana Prokešová
Bc. Lenka Žižková – učitelka MŠ